moncler zomerjassen

Financieel directeur Evgeny Belinin vertelde dat Lada wil investeren in de productie van onder meer autostoelen en kleinere metalen carrosseriedelen. Componenten die nu nog van externe leveranciers worden betrokken.

AvtoVAZ wil dit jaar twee procent bezuinigen op inkoopkosten. Volgens directeur Bo Andersson verlangt de automaker nu “honderd procent kostentransparantie” van zijn Russische toeleveranciers. “Sommige geven dat aan ons, sommige niet.”

Corruptie

Renault Nissan, de eigenaar van AvtoVAZ, wil graag orde op zaken stellen in de corrupte wereld van de Russische onderdelenfabrikanten, waar de georganiseerde misdaad nog altijd een flinke vinger in de pap heeft.

In de jaren negentig was het echter nog veel erger. De enorme AvtoVAZ-fabriek – met meer dan 140 km  aan productielijnen één van de grootste ter wereld – was toen het terrein van bendeoorlogen en schietpartijen.

Monopolie

De situatie is nu een stuk beter, aldus financieel directeur Belinin, maar met vijftien tot twintig procent van de inkopen is nog iets niet in de haak. “Er worden vaak door meerdere bedrijven offertes uitgebracht, maar als je iets dieper graaft, blijken ze allemaal bij dezelfde partij te horen.”

Een ander probleem is dat er voor sommige onderdelen maar één Russische producent is. Door deze monopolistische situatie betaalt AvtoVAZ soms wel het dubbele van wat de internationaal geaccepteerde prijs is.


Related Articles:
moncler nederland outlet
moncler vest dames
moncler lans
moncler baby jassen
amsterdam moncler
outlet moncler jassen